Dragon World
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
PortalPortal  IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Regels voor krachten.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Sky
Admin
Sky


Soort : Draak
Geslacht : Vrouw Aantal berichten : 818
Punten : 1071
Join date : 12-04-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Rijswijk (vlak bij Den Haag)

Dragon World
Leeftijd: Veel ouder dan jij in ieder geval
Temmer\draak: -
Partner: Love isn't so simple wen you're the only one in your species

Regels voor krachten. Empty
BerichtOnderwerp: Regels voor krachten.   Regels voor krachten. Emptydi dec 28, 2010 10:11 pm

Omdat er veel verkeerde krachten in DW zijn heb ik besloten een topic te maken waarin ik zo precies mogelijk uitleg welke krachten wel en niet mogen. Hierbij wil ik ook nog eens melden dat mensen of elfen geen krachten mogen hebben!

Ik begin met een citaat uit de al bestaande regels met een kleine aanpassing:

Drakenkrachten:

Welke krachten mogen NIET?

-Krachten die anderen besturen zoals: Bloedsturen en met gedachten dingen verplaatsen (draken of mensen)
-Krachten waardoor de tegenstander in één keer dood is
-Krachten die anderen dwingen (bijv) op je verliefd te zijn (hypnose)
-Krachten waardoor je niets kan gebeuren (bijv. diamanten schubben)
-Krachten waardoor je (jezelf of anderen) onbeperkt kan helen.
LET OP: Je MAG helende krachten hebben, máár je moet dat wel (bijv.) geestelijk uitgeput raken.
-Krachten waardoor een mens (tijdelijk) krachten krijgt.


Probeer creatief te zijn met je krachten, de standaart dingen als 'vuurspuwen' tellen wel als een kracht, natuurlijk ben je niet verplicht deze kracht te hebben. Om je een pootje te helpen zal ik wat standaart krachten opnoemen:

* vuur-spuwen
* water, vuur, aarde, lucht
* weer-krachten (regen enz.)
* gifkrachten

Verzin een naam voor de kracht, dat kan je profiel en schrijfstijl een leuke draai geven. In plaats van 'vuur-spuwen' kun je het bijvoorbeeld 'Ignis ventus' (latijn voor 'vuur-adem') noemen.

Ik heb al veel vragen binnen gekregen over krachten. Ik zal hier een aantal onduidelijke krachten aangeven die WEL mogen:

- Gedachtes binnendringen, je kunt NIET bepalen wat je slachtoffer doet maar een extra stem in je hoofd die commentaar geeft op gedachtes kan erg vervelend zijn maar ook erg handig als je in bepaalde situaties elkaar (bijv.) niet kunt horen. Deze kracht is eigenlijk een soort gedachte-lezen in combinatie met telepathie.
- Magish schild dat een kracht tijdelijk tegenhoud. Dit kan (bijv) zijn in de vorm van mist.
- Een barriére maken waardoor ieder willekeurig slachtoffer in een bepaalde cirkel rondom de gebruiker tijdelijk verblind is. Ook dit kan in de vorm mist maar ook als flits of iets anders. Het effect moet wel tijdelijk zijn óf je moet het kunnen onwijken en aan zien komen.


Wat zijn géén krachten?

- Lenigheid
- Behendigheid
- Goed kunnen zwemmen/vliegen/rennen(snelheid)
- Kan goed tegen hitte/kou

LET OP: Tengover ieder van deze 'vaardigheden' moet een zwak staan. Kan je draak goed vliegen dan zal deze onhandigerer zijn op de grond, kan je draak erg hard lopen dan is deze minder efficient in de lucht. Hetzelfde geld voor goed tegen hitte kunnen, de draak zal dan minder goed tegen kou kunnen en andersom. Tegenover lenigheid staat dan dat de draak niet erg sterk is en een behendige draak kan nooit groot zijn.

Wikka en heksenkrachten:

Voor wikka's en heksen geld hetzelfde als bij draken als het gaat om krachten die niet mogen.

- Wikka's en Heksen kunnen maar één kracht hebben: Water, vuur, aarde of lucht.
Er is een uitzondering voor de hoofd-Wikka en hoofd-Heks. Deze krachten worden geactieveerd door een studie bij een van de twee clans en zijn alleen met spreuken te gebruiken.


'Meer informatie komt later'

Met vragen kun je altijd naar een van de moderators, naar mij of naar de newiehelper.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Regels voor krachten.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ! Regels !
» Regels?
» Regels promoten!
» giftige krachten
» Me Krachten ontdekken

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Dragon World :: Algemeen :: Regels en tips!-
Ga naar: