Dragon World
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
PortalPortal  IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Vissen

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Fable

Fable


Soort : Draak
Aantal berichten : 91
Punten : 88
Join date : 14-03-11

Dragon World
Leeftijd: 49
Temmer\draak: je wilt mijn temmer niet zijn
Partner: nog niet

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Vissen   Vissen Emptydo jun 02, 2011 4:23 pm

Fable was boos. Er was in de wijde omtrek geen hert te bekennen en ze had honger. Ze zag alleen konijnen, die ze wel doodde, maar niet opat. Ze waren klein en meer vacht dan vlees, dus Fable hoefde ze niet. Ze landde bij een rivier. Er sprongen vissen op uit het water. Vissen, van die gladde, vettige en smakeloze vissen. Fable haatte ze, maar het zag er niet naar uit dat er veel anders te halen viel, en ze vulden tenminste wel. Toen er een zalm langs kwam zwemmen sloeg fable hem met haar staart uit het water. Ze verhitte haar stekels en brandde hem droog, waardoor hij dood ging. Ze herhaalde dit een paar keer en begon toen de zalmen naar binnen te werken. Ze spuugde de graten uit op het gras. Een paar bleven in haar keel steken en ze moest kokhalzen en hoesten tot die graten uiteindelijk ook met een klodder spuug op het gras belandden.
Na een tijdje was haar honger verdwenen, al kwam dat volgens haar meer doordat ze ziek werd van die vis dan doordat ze echt genoeg had gehad. Ze ging liggen bij een groot rotsblok. Ze had haar ogen dicht, maar sliep niet echt. Op een gegeven moment hoorde ze voetstappen en rook ze een vage geur, maar ze wist niet zeker of het een draak of een mens was. Ze bleef liggen, maar opende één oog om te kijken wie of wat eraan kwam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Saffya

Saffya


Soort : Draak
Geslacht : Vrouw Aantal berichten : 117
Punten : 117
Join date : 04-06-11

Dragon World
Leeftijd: Vijf week
Temmer\draak: Try before you die, piece of meat...
Partner: None

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptyzo jun 05, 2011 12:51 am

Na vermoeid de laatste stukken eierschaal opzij te hebben geduwd klom Saffya langzaam uit het ei, die ineens met een misselijkmakende val van een heuvel rolde en uiteindelijk tot stilstand kwam tegen een rotsblok aan het water.
Het ei, die behoorlijk groot was voor een Drakenjong, was dik en hard.
Hoog piepend klom Saffya uit het ei en kroop onder het slijm op het gras, dat nog vochtig was van de ochtenddouw , maar glansde in de zonnestralen die door de wolken braken.
Loom met haar ogen knipperend stond Saffya wankelend op.
Er was niemand te bekennen, maar hoorde allemaal vreemde geluiden en stromend water.
Met haar eerste stapjes liep Saffya naar het water, haar vleugels, die nog slijmerig waren, iets boven de grond houdend.
Saffya sloot haar ogen en begon bij het water uitgeput te drinken.
Ze voelde iets langs haar mond glippen en sprong geschrokken naar achter, en keek de grote Vis die haastig verder zwom na.
Nieuwschierig draafde Saffya met de vis mee, nieuwschierig naar het wezentje starend, rennend..
Boem!
Ze knalde tegen een omgevallen boomstam.. een hele grote, met schubben bedekte boomstam, aan..
Terug naar boven Ga naar beneden
Fable

Fable


Soort : Draak
Aantal berichten : 91
Punten : 88
Join date : 14-03-11

Dragon World
Leeftijd: 49
Temmer\draak: je wilt mijn temmer niet zijn
Partner: nog niet

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptyzo jun 05, 2011 2:52 pm

Opeens voelde Fable een zacht plofje tegen haar poot. Ze keek even, maar zag niemand. Pas toen zag ze het kleine draakje tegen haar poot aan liggen. Snel keek ze op of ze de moeder van het babydraakje zag, maar het gebied rond het water was leeg. Ze keek weer naar het draakje. Zou ze het doden? Het was zo makkelijk. Zo weerloos. Maar ze deed het niet. Als ze het draakje nou zou verzorgen? 'Hallo kleintje. Hoe heet je?' zei ze. Ze probeerde niet al te gemeen te klinken, maar haar stem was niet echt gemaakt om lief te praten.
Fable aarzelde even. Tja, wat nu? Er zat een babydraakje wat ze gewoon niet kón doden bij haar poot, de moeder was er niet. Ze bleef maar zitten en wachtte op een antwoord. Kon het draakje eigelijk al wel praten?
Terug naar boven Ga naar beneden
Saffya

Saffya


Soort : Draak
Geslacht : Vrouw Aantal berichten : 117
Punten : 117
Join date : 04-06-11

Dragon World
Leeftijd: Vijf week
Temmer\draak: Try before you die, piece of meat...
Partner: None

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptyzo jun 05, 2011 9:48 pm

Saffya kijkt geschrokken naar boven, waar de stem vandaan kwam.
De zon liet het amulet-vormige teken op haar voorhoofd een moment oplichten, en Saffya kneep haar kleine goudkleurige ogen tot spleetjes.
Ze staarde de grote, stekelige, blauw-paarse draak enkele momenten aan.
'Oh, Hallo.. Saffya is de naam..' Saffya boog ligt haar hoofd ter begroeting.
'Haalde ik je uit je slaap?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Fable

Fable


Soort : Draak
Aantal berichten : 91
Punten : 88
Join date : 14-03-11

Dragon World
Leeftijd: 49
Temmer\draak: je wilt mijn temmer niet zijn
Partner: nog niet

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptyma jun 06, 2011 7:04 pm

Een moment lichtte een amuletvormig teken op het voorhoofd van de kleine draak op in het zonlicht. De grote gouden ogen van het draakje keken naar Fable op. 'Oh, Hallo.. Saffya is de naam..' 'zei het draakje. Saffya boog ligt haar hoofd ter begroeting.
'Haalde ik je uit je slaap?' 'Nee, ik was al wakker.' zei Fable. 'Ik heet Fable.' Ze deed een poging tot glimlachen, maar haar mond was grijnzen meer gewend, dus ze gaf het maar op. Ze keek weer even rond of ze ergens een moederdraak zag, maar er was echt niemand. 'Wie is je moeder?' vroeg ze aan Saffya. Ze wachtte even op het antwoord en stond toen op. 'Heb je honger?' vroeg ze. 'Wacht, ik haal iets voor je.' Voor zo'n klein draakje moest een konijn wel genoeg zijn. Toen ze er een zag die onvoorzichtig tussen de struiken vandaan hupste, schoot ze een web op hem af. Ze trok het web met het spartelende konijn terug en doodde het beest met één afgevuurde stekel. Ze trok de vacht van het dode konijn af en schoof het naar Saffya. 'Hier.'zei ze, en ze hoopte dat Saffya het konijn zou accepteren. Wat aten babydraakjes eigenlijk?
Terug naar boven Ga naar beneden
Saffya

Saffya


Soort : Draak
Geslacht : Vrouw Aantal berichten : 117
Punten : 117
Join date : 04-06-11

Dragon World
Leeftijd: Vijf week
Temmer\draak: Try before you die, piece of meat...
Partner: None

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptyma jun 06, 2011 7:33 pm

Voor zo'n klein draakje moest een konijn wel genoeg zijn. Toen Fable er een zag die onvoorzichtig tussen de struiken vandaan hupste, schoot ze een web op hem af. Ze trok het web met het spartelende konijn terug en doodde het beest met één afgevuurde stekel.
Fable trok de vacht van het dode konijn af en schoof het naar Saffya. 'Hier.'zei ze.
Saffya nam een grote hap van het konijn, en zei met haar mond vol; 'Iwk heb bwlijkbaar geen moeder'
Saffya slikte het stuk konijn door, en vervolgde 'Bedankt voor het eten, het smaakt heerlijk, al zou ik hierna denk ik nog wel 1 op kunnen'
Saffya at de rest van de konijn op, tot slot kraakte ze het hoofdje met haar sterke kaken, en at die in zijn geheel op.
Even verslikte ze zich, en spoog een oog uit.
'Dat was lekker..' zei Saffya tevreden zuchtend, tenslotte een harde boer latend.
'Kan je mij ook leren zo'n klein spring-ding te vangen?'


Laatst aangepast door Saffya op wo jun 08, 2011 11:46 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Fable

Fable


Soort : Draak
Aantal berichten : 91
Punten : 88
Join date : 14-03-11

Dragon World
Leeftijd: 49
Temmer\draak: je wilt mijn temmer niet zijn
Partner: nog niet

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptyma jun 06, 2011 9:36 pm

Het draakje had dus geen moeder en aan één konijn had ze toch niet genoeg. Fable lachtte toen Saffya een harde boer liet. Even was ze verbaasd dat ze kon lachen, maa rtoen ging ze een nieuw konijn vangen. Het was niet erg moeilijk en al gauw had ze er nog een met een web gevangen. Ze trok er één poot af die ze zelf opat. Daarna doodde ze het dier en gaf het aan Saffya. 'Je mag zelf de vacht eraf halen.' Saffya vroeg of Fable haar wilde leren hoe je zo'n springding vangt. 'Zo'n klein springding heet een konijn. Ik wil je best helpen ze te vangen. Ze gaat gewoon uit de wind zitten en wacht tot een onvoorzichtig konijn tevoorschijn komt. Val niet te vroeg aan, wacht tot hij dichtbij is. Als je zorgt dat hij je niet kan ruiken zal hij je niet eens zien. Dan bespring je hem en verwondt je hem. Je kan voor het leuk even wachten, maar je kan hem ook meteen doden. Da's alees. Nu jij'
Terug naar boven Ga naar beneden
Saffya

Saffya


Soort : Draak
Geslacht : Vrouw Aantal berichten : 117
Punten : 117
Join date : 04-06-11

Dragon World
Leeftijd: Vijf week
Temmer\draak: Try before you die, piece of meat...
Partner: None

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptyma jun 06, 2011 10:32 pm

Nadat Fable haar de konijn met 3 poten had gegeven, en Saffya de konijn zelf van zijn harige vel te hebben ontdaan met een scherpe nagel, at Saffya die ook op.
'Konijnen heten ze dus..' mompelde Saffya
Terwijl ze een paar restjes tussen haar tanden wegpulkte met een botje, dacht Saffya na hoe ze haar prooi zal pakken.
Tenslotte kroop ze de bosjes in, als een speurhond de grond onderzoekend.
Op een open veldje met hoog gras aangekomen, er op lettend dicht bij Fable te blijven, zag Saffya een groepje konijnen.
Ze ging uit de wind lopen, dicht bij de bomen langs.
Tenslotte kroop ze door het hoge gras op het groepje af, geïrriteerd met haar hoofd schuddend wanneer grassprietjes achter haar hoorns bleven hangen, en tenslotte bereikte ze de open plek, zonder opgemerkt te zijn.
Een vlinder lande op haar neus, maar Saffya verroerde zich niet meer.
Als een leeuwin sloop ze verder, tot de vlinder begon te lopen en haar neus liet kriebelen.
Terwijl haar ogen troebel werden door de tranen door haar nies in te houden, torende ze tenslotte boven een konijn uit, net toen ze haar tanden in het weerloze wezentje wilde zetten, nieste Saffya en de konijn sprinte met de anderen onder haar neus vandaan.
Gefrustreerd grommend rende Saffya achter ze aan.
Bomen ontwijkend hield ze een konijn in het oog, tot hij vlak voor Fable uitkwam, met Saffya op de hielen.
Vlak voor het water sprong de konijn opzij, naar adem snakkend van schrik, en haar achterpoten stevig in de grond zettend, probeerde Saffya te remmen maar ze gleed door op de modderige oever, en met een lange gleier lande ze met een luide plons in het water.
Door haar ingehouden adem bleef ze drijven, en ondekte al gouw dat ze het water wel lekker vond.
Treurig haar prooi nakijkend, gooide ze uiteindelijk een domme vis die het waagde langs haar te glippen uit het water.
Naar de oever trappelend keek ze boos naar de spartelende vis, en klom tenslotte de kant op.
De vis oppakkend rukte Saffya zijn kop er af, spuugde die weer in het water, en begon de slijmerige vis op te eten die van binnen niet eens zo gek smaakte.
Toen ze de vis op had was ze al behoorlijk uitgedijd, en sjokte naar Fable, zich tevreden neer nestelend,
Terug naar boven Ga naar beneden
Fable

Fable


Soort : Draak
Aantal berichten : 91
Punten : 88
Join date : 14-03-11

Dragon World
Leeftijd: 49
Temmer\draak: je wilt mijn temmer niet zijn
Partner: nog niet

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptydi jun 07, 2011 5:00 pm

Fable zag Saffya in de bosjes verdwijnen. Opeens hoorde ze een nies en zag ze een konijn het bos uit stormen, met Saffya vlak achter haar. Vlak voor het water sprong de konijn opzij, naar adem snakkend van schrik, en haar achterpoten stevig in de grond zettend, probeerde Saffya te remmen maar ze gleed door op de modderige oever, en met een lange gleier lande ze met een luide plons in het water.
HEt draakje bleef drijven en keek treurig haar prooi na. Toen gooide ze een vis uit het water en begon hem op te eten.
'Was het water lekker?' vroeg Fable. 'Trouwens, ik zou niet te veel vis eten, daar wordt je misselijk van, of je moet het lekker vinden.' Fable keek even naar Saffya. 'Kan je al vliegen?' vroeg ze. 'Wat voor krachten heb je eigenlijk?' Ze leip naar het water om te drinken. De waterkant was best hoog, maar Fable kon makkelijk bij het water. Ze dronk wat en ging toen weer rechtop zitten. Het water drupte van haar kin op haar poten. Fable verhitte haar stekels, waardoor het water sissend verdampte. Ze hield niet van nat zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Saffya

Saffya


Soort : Draak
Geslacht : Vrouw Aantal berichten : 117
Punten : 117
Join date : 04-06-11

Dragon World
Leeftijd: Vijf week
Temmer\draak: Try before you die, piece of meat...
Partner: None

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptydi jun 07, 2011 6:17 pm

Met haar ogen halfdicht mompelde Saffya; 'Ging wel, de buitenkant was wat slijmerig.. Dus misschien dat als ze invervolg geroosterd worden ze wat lekkerder zijn..
Vliegen kan ik uit nature, zoals mijn moeder.. Al kan ik niet veel van haar herinneren..
Maar ik herinnerde ook dat ze heel hard kon brullen, zo hard dat alles versplinterde waar het op werd gericht, misschien kan ik dat ook proberen'
Saffya stond op en liep naar een kleine, maar stevige boom.
Enkele meters ervoor bleef ze staan, en ademde diep in.
Even gebeurde er niks, toen spreide ze haar bek open en een gruwelijk harde brul vulde de lucht, waardoor de boom met wortels en al uit de grond werd gerukt en het schors eraf knalde.
Verbaast met haar ogen knipperend keek Saffya naar de omver gehaalde boom, en grijnsde tenslotte breed.
'Zo, hebben we ook brandhout..
Maar wat ik verder kan weet ik nog niet, maar weet wel dat het amulet-vormige teken op mijn voorhoofd zonlicht opvangt, waarvoor weet ik niet..'
Toen liep ze terug naar Fable, en plofte ze tevreden brommend neer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fable

Fable


Soort : Draak
Aantal berichten : 91
Punten : 88
Join date : 14-03-11

Dragon World
Leeftijd: 49
Temmer\draak: je wilt mijn temmer niet zijn
Partner: nog niet

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptydi jun 07, 2011 8:59 pm

Saffya vond de vissen wel meevallen, alleen wat slijmerig. Ze vertelde wat herinneringen aan haar moeder en wou toen proberen of zij het ook kon. Fable keek toe hoe ze naar een kleine stevige boom liep. Toen brulde Saffya en de boom werd met wortels en al uit de grond gerukt. 'Goed zo.' zei Fable bewonderend. Saffya grijnsde breed. Ze vertelde dat ze verder niet precies wist wat ze allemaal kon, maar dat het amuletvormige teken op haar voorhoofd zonlicht opving. 'Nou, daar komen we nog wel achter.' zei Fable. Ze was eigenlijk een beetje verbaasd. Ze had nog nooit zo aardig gepraat. Ze wilde geen goedzakje worden, maar tegelijk vond ze het niet echt erg, zolang ze maar alleen zo tegen Saffya deed. 'Zal ik je ook laten zien wat ik kan?' vroeg Fable aan Saffya, die tevreden brommend bij haar neerplofte. Ze stond op en liep naar de weggeblazen boom. Ze verhitte haar stekels waardoor ze eerst rood opgloeiden en daarna witheet werden, en legde haar poot op de stam van de boom. Er kwam rook vanaf, en toen begon de boom te branden. Daarna liep ze naar het water en schoot een normaal sterk plakweb naar een vis. Daarna schoot ze een web van een soort prikkeldraad. Toen schoot ze de vissen vol stekels, waardoor ze meer op speldenkussens leken dan op vissen. Haar angstwolk gebruikte ze niet, ze wou niet dat Saffya erin terechtkwam. Ze bedacht dat ze bij iedere andere draak nooit geaarzeld zou hebben hem te vangen in de gitzwarte wolk van nachtmerries, maar bij Saffya was het anders. Ze liep terug naar het draakje en ging naast haar zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Saffya

Saffya


Soort : Draak
Geslacht : Vrouw Aantal berichten : 117
Punten : 117
Join date : 04-06-11

Dragon World
Leeftijd: Vijf week
Temmer\draak: Try before you die, piece of meat...
Partner: None

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptydi jun 07, 2011 10:08 pm

Saffya keek toe hoe ze de restanten van het boompje in lichterlaaie zette, en vervolgens stekels en netten op de vissen afvuurde, waarna het water zich al snel vulde met kleine plasjes bloed.
Saffya keek verwonderd, en knikte goedkeurend.
De grond trilde toen Fable weer naast er kwam zitten.
Terwijl de avond langzaam over het land trok, werd Saffya slaperiger.
Saffya gaapte, en rijen kleine, maar scherpte tandjes werden zichtbaar.
Ze kroop dichter naar Fable, er op lettend niet gespiest te worden aan 1 van haar stekels, en keek naar de lucht.
Geen wolkje was aan de hemel, en de eerste sterren kwamen tevoorschijn.
Overal hoorde ze vreemde geluidjes nu het zo stil was.
Het smeulende vuur, het ruisen van de bladeren in de lichte wind, het stromen van het water, vreemde snirpende geluidjes, en geluiden die ze niet kende.
'Wou je hier overnachten?' Vroeg Saffya na een kwartier naar de geluiden te hebben geluisterd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fable

Fable


Soort : Draak
Aantal berichten : 91
Punten : 88
Join date : 14-03-11

Dragon World
Leeftijd: 49
Temmer\draak: je wilt mijn temmer niet zijn
Partner: nog niet

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptywo jun 08, 2011 10:20 pm

Fable zag dat Saffya slaperig begon te worden. Ze gaapte en kroop dichter naar Fable. Opeens vond Fable het jammer dat ze haar staart niet om het draakje heen kon slaan, ze had teveel stekels. 'Wou je hier overnachten?' vroeg Saffya aan Fable. 'Hm, ik weet niet, we kunnen denk ik beter een wat meer beschutte plek zoeken.' antwoordde Fable. 'Ik vlieg mel even een rondje om te kijken.' Ze stond op en sloeg haar lange smalle vleugels uit. Ze klapperde een paar keer en steeg in cirkels op. Ze vloog rond tot ze opeens een open plek zag tussen de bomen onder haar. Er stonden een paar grote rotsen die beschutting zouden bieden voor de wind. En de regen, want in de verte zag Fable grote donkere wolken aan komen drijven. Ze vloog terug naar Saffya. 'Kom, ik heb een fijne plek gezien, een eindje het bos in.' zei ze en steeg weer op. Ze vloog in een rustig tempo, maar na een tijdje ging ze wat harder, want ze voelde al druppels. Ze keek even om of Saffya haar volgde en versnelde haar tempo nog wat.
Na een korte tijd kwam e open plek in zicht. Fable landde en ging bij de rots zitten. Ze wilde genoeg ruimte voor Saffya vrijhouden en lag half in de regen. Het begon nu echt de gieten en de wind werd harder, gelukkig bood de rots bescherming. Op een gegeven moment zag Fable een bliksemflits door de hemel schieten. Een tel later kwam de rommelende donder. Fable keek even of Saffya bij haar was en ging toen liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Saffya

Saffya


Soort : Draak
Geslacht : Vrouw Aantal berichten : 117
Punten : 117
Join date : 04-06-11

Dragon World
Leeftijd: Vijf week
Temmer\draak: Try before you die, piece of meat...
Partner: None

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptywo jun 08, 2011 11:36 pm

Na een kwartier, toen de hemel nog zo helder leek, kwamen er donkere wolken aandrijven die de sterren aan het zicht onttrokken.
Fable vloog op om te kijken of ze een open plek kon vinden om te schuilen, en kwam al gouw terug 'Kom, ik heb een fijne plek gezien, een eindje het bos in' zei Fable.
'Oh, daar kom ik net vandaan.. Daar kwam ik dat groepje konijnen tegen, het is inderdaad een goede schuilplek'
en Fable vloog op, en vlak erna begon het al te sputteren.
Zich verbazend hoe snel het weer om kon slaan, spreide Saffya voor het eerst haar vleugels.
De vleugels waren lang, en net als de rest van haar lichaam diepbruin met een paarse tint, en tientallen gouden stipjes.
Saffya sloeg er mee, en kwam al een eindje van de grond.
Met vreemde, roterende vleugelslagen vloog Saffya achter Fable aan, zich inspannend in de lucht te blijven terwijl de koele regen op haar vleugels spetterde.
Ze schrok zich een ongeluk toen er een bliksemschicht voor haar langs schoot, waarna nog geen tel later een diep gebulder klonk.
Misselijk wordend van haar nog volle buik, en rillend van de regen en de wind, streek ze diep in en uit ademend naast Fable neer.
Wensend nog in het ei te zitten, liet ze zich op de grond zakken en deed geen moeite haar vleugels in de vouwen.
'Slaaplekker' mompelde Saffya zacht.
Proberend nog een paar uurtjes slaap mee te pikken voor de ochtendlicht, strekte ze zich uit en deed haar ogen dicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fable

Fable


Soort : Draak
Aantal berichten : 91
Punten : 88
Join date : 14-03-11

Dragon World
Leeftijd: 49
Temmer\draak: je wilt mijn temmer niet zijn
Partner: nog niet

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptydo jun 09, 2011 7:16 pm

Fable zag dat Saffya ook was geland. Ze deed niet eens moeite haar vleugels in te vouwen. 'Welterusten.' zei Fable zacht. Ze keek naar het draakje dat meteen in slaap gevallen was. Fable bleef nog even wakker. Ze keek naar de flitsen in de lucht. Af en toe hoorde ze een harde donderslag. Ze had het koud omdat ze half in de regen lag en maakte zich zo klein mogelijk.
Ze merkte pas dat ze in slaap gevallen was toen ze weer wakker werd. De regen was gestopt en de zon begon door te breken. Fable ging in de zon zitten om droog te worden. De open plek was mooi. De druppels hingen aan de struiken en de lentebloemen en glinsterden in het zonlicht. Fable keek even of Saffya nog sliep en ging toen eten halen. Ze snoof de lucht op, maar ze rook nog steeds geen hertengeur. Dit deel van het bos was verlaten. Wel hoorde ze konijnen rondscharrelen. Ze zag ze tussen de struiken zitten en pinde ze was aan de grond met prikkeldraadwebben. De beestjes worstelden om eruit te komen, maar verwondden zichzelf aan de stekels, waardoor ze nog meer in paniek raakte en zich verder in de stekels wierpen. Hun grijze vachten kleureden rood van het bloed. Na even te hebben toegekeken doodde ze de beestjes. Wat was ze toch aardig, dacht ze grijnzend, ze had ze maar even laten lijden, soms bleef ze er langer naast zitten om te kijken hoe de doodsbange konijnen probeerde uit de webben te komen. Fable raapte de doorboorde konijnen op en rende terug naar de open plek. Ze legde de konijnen op het gras en wachtte tot Saffya wakker zou worden van de geur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Saffya

Saffya


Soort : Draak
Geslacht : Vrouw Aantal berichten : 117
Punten : 117
Join date : 04-06-11

Dragon World
Leeftijd: Vijf week
Temmer\draak: Try before you die, piece of meat...
Partner: None

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptydo jun 09, 2011 8:09 pm

Een doordringende geur van bloed dreef haar neus binnen, en Saffya deed haar ogen open.
Ze kwam overeind, en keek op naar Fable.
'Goedemorgen!' zei Saffya opgewekt.
'Ik zie dat je al konijnen hebt gevangen, ik rammel..!
Heb je zelf geen honger?'
Zonder een antwoord af te wachten ontdeed Saffya de konijnen van hun vacht, en werkte ze schrokkend naar binnen.
Tevreden brommend, en een opnieuw een harde boer latend, ging Saffya zitten, en keek naar de omgeving om zich heen en snoof de lente geur diep op.
'Het is hier mooi, maar ik sta te popelen meer van de wereld te zien.
Ik heb niet veel van mijn moeders herinneringen opgevangen over de wereld hierbuiten, maar er zijn veel dieren..
En zelfs 2 benige wezens met aparte vachten die woningen van steen en hout hebben, als ik het me goed herinner'
In gedachten verzonken, keek Saffya naar 2 om elkaar heen vliegend zwaluwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fable

Fable


Soort : Draak
Aantal berichten : 91
Punten : 88
Join date : 14-03-11

Dragon World
Leeftijd: 49
Temmer\draak: je wilt mijn temmer niet zijn
Partner: nog niet

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptydo jun 09, 2011 9:16 pm

'Ook goedemorgen.' zei Fable. Saffya schrokte de konijnen naar binnen. Ze zei dat ze meer van de wereld wou zien. Ze had gehoord van andere dieren, ook van de mensen, al wist ze niet at die zo heetten. 'Je moet nooit met die wezens met vreemde huiden omgaan. Ze heten mensen. Ze zijn verachtelijk en dom. Ze kunnen niet zonder hun werktuigen. Ze hebben geen krachten zoals wij. Ze zouden uitgeroeid moeten worden. Helaas zijn er ook draken die met hen samenwerken. Zij zijn zo diep gezakt om vrienden te worden met zo'n lage diersoort. Soms proberen ze draken te vangen om in kooien te laten zien op drukke pleinen. Mensen zijn gehaat.' zei ze. 'Ze hebben alleen wel loslopende koeien, schapen en kippen die best te eten zijn. Zullen we ze die afhandig gaan maken?' Ze strekte haar vleugels uit en steeg op. 'Kom,' zei ze 'we gaan naar de boerderijen.'

(zal ik daar een nieuw topic starten?)
Terug naar boven Ga naar beneden
Saffya

Saffya


Soort : Draak
Geslacht : Vrouw Aantal berichten : 117
Punten : 117
Join date : 04-06-11

Dragon World
Leeftijd: Vijf week
Temmer\draak: Try before you die, piece of meat...
Partner: None

Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Emptydo jun 09, 2011 10:05 pm

Fable waarschuwde Saffya voor de 2 benige wezens, die Mensen bleken te heten.
Toen Fable begon over dat draken met hen samenwerkten, en ook draken vingen om op te sluiten, ging Saffya haar kraag op haar nek verontwaardigd overeind staan 'Ooooh!' gromde Saffya boos 'Ik wil ze wel eens zien, kijken of ze mij te pakken kunnen krijgen, ha!'
Saffya steeg voor haar 2é keer in haar leven op, en vloog ongeduldig met Fable mee.

( Is prima! :) )
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vissen   Vissen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vissen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lekker Vissen braden.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Dragon World :: Amnizai :: Hydra waters :: Diepe rivieren-
Ga naar: